Medipal AB

Försäljning

info@medipal.se
+46 (0)73-61 000 62

Adress

Nygränd 10
SE-11130 Stockholm

Support

support@medipal.se
+46 (0)707-25 05 75

Kontakta vår Support

support
Medipal är lätt att använda men ibland kan det behövas lite hjälp för att komma igång. Börja gärna med att läsa igenom instruktionen här på vår hemsida för hur man installerar och registrerar Medipal på din mobiltelefon.

Under Frågor & Svar här nedan hittar du svaren på de vanligaste frågorna kring Medipal.

Undrar du över något eller fungerar det inte ändå som tänkt? Kontakta gärna vår supportavdelning genom att antingen skicka e-post genom formuläret nedan eller ring oss. Vi hjälper dig gärna!

Kontakta Support Medipal

9 + 10 =

Email

support@medipal.se

Telefon

+46 (0)707-25 05 75

Öppettider

Helgfria vardagar kl 9:00-17:00.

Mattefråga:

För att undvika spam ber vi dig lösa det här enkla matteproblemet och ange svaret för att kunna skicka mejl. Till exempel för 1+3, ange 4 i rutan bredvid och sedan klicka på ”skicka”.

FAQ

Frequently Asked Questions

Patient eller Brukare

 
Kan jag använda Medipal på min mobil?

Om du har iPhone eller Android-mobil så går det bra att använda Medipal.

Vad kostar det mig att använda Medipal?
Medipal kostar ingenting.
Fungerar Medipal utomlands?
Ja! Dock kan tillkomma en kostnad om du har ”dataroaming” på om du befinner dig utanför EU. Om du undrar vad kostnaden är så ring din mobiloperatör och fråga hur mycket ”datatrafiken” kostar mellan Sverige och landet du ska besöka.

Om svaren inte kan skickas in pga att du inte har någon mobiltäckning, sparas de i mobilen och skickas nästa gång du svarar på frågor och sändning är möjlig.

Vad händer om min mobil inte har täckning?
Svaren sparas i mobilen och skickas nästa gång du har täckning. Om du har en smartphone, till exempel en iPhone eller Android-mobil kan du gå in på ”Mina registreringar” och se om du har någon registrering som inte är skickad.
Vem kan se svaren på mina frågor?
Medipal använder sig av säker (krypterad) kommunikation för all information som skickas från din mobil.

Svaren kan endast ses av behörig vårdpersonal samt teknisk personal från Medipal AB, vilka samtliga har tystnadsplikt.

Vad gör jag om mobilen ringer eller får SMS medan jag besvarar frågor i Medial?
Du tar samtalet eller läser SMS-meddelandet. Därefter fortsätter du bara att svara på frågorna. Om frågorna inte skulle vara kvar letar du upp Medipal på din mobil och startar det och svarar sedan på frågorna.
Tekniska problem
Om du har fått något tekniskt problem så kontakta gärna vår supportavdelning så vi får reda på det. För oss är alla problem som kan orsaka er viktigt för oss. Då kan vi snabbare förbättra oss och vår produkt.

Vårdpersonal eller Forskare

 
Hur loggar jag in på Medipal som vårdpersonal?
Antingen med din Tjänstelegitimation eller ditt Mobila BankID.

Om du ej blivit registrerad som behörig vårdpersonal, kontakta Supporten.

Jag har glömt mitt lösenord. Hur får jag ett nytt?
Kontakta vår supportavdelning så hjälper vi dig.
Tekniska problem
Kontakta oss på Supporten eller kontakta er kundansvarig från Medipal.

Om Oss

Medipal AB är ett svenskt företag och vi är stolta över det positiva mottagandet vi fått från vårdgivare, forskare, patienter och brukare. Att vi sedan start har arbetat nära klinisk verksamhet och forskning i Sverige, gör att vi hela tiden utvecklat vårt erbjudande utifrån de höga kvar på säkerhet och personlig integritet som ställs på leverantörer till vården.

Historia

10 år av erfarenhet

1:a mobilapplikationen på Karolinska Sjukhuset

År 2016 blev MedipalAppen den första (1:a) mobilapplikation som godkändes att användas inom sjukvården på Karolinska Universitetssjukhuset.  Ingen annan mobilapplikation hade innan dess blivit granskade och accepterade av både KS E-hälsa- och IT-avdelning samt Kansliavdelning.

Hur det startade

Idén om Medipal uppstod för att hjälpa en Parkinson-patient att ta sin medicin vid rätt tidpunkt. 2013 tog Medipal AB över produkten Medipal från Novatelligence AB och fortsatte utveckla den. År 2015 hade fler än 1000 patienter registrerats i Medipal. År 2017 ökade det till mer än 2000 patienter

Råd och vidare utveckling

Verktyget vidareutvecklas ständigt av en grupp kompetenta programmerare. Vi månar om att ge våra kunder snabb personlig support från oss när de behöver det. Givetvis ger vi goda råd kring val av frågor ur Medipals frågebibliotek och idéer kring hur ni kan skräddarsy frågor på ett relevant sätt. Vi har kunnat växa genom att ha långa relationer med nöjda kunder.

Vår Mission

Vi arbetat med effektivare behandlingsutvärderingar eftersom vi gång på gång ser nytta med det vi tillhandahåller. För oss är den största tillfredsställelsen att vi ser att vi är med och bidrar till ökat välmående för patienter och ett verktyg som vårdpersonal och forskare gillar att använda för att få bättre svarsunderlag. Vi drivs av att vara med och göra vården ännu bättre.

Positivt mottagande av vården

Vi är stolta över det positiva mottagandet vi fått från vårdpersonal, forskare, patienter och brukare. Att vi sedan start har arbetat nära klinisk verksamhet och forskning i Sverige, gör att vi hela tiden utvecklas och uppdateras om allt vad som händer inom sjukvård.

Medipal AB

Medipal AB är ett svenskt innovativt företag, grundat 2013, med kontor beläget i Stockholm. Vi kombinerar kunskaper inom mobila informationsverktyg, teknisk och medicinsk kompetens med mångårig erfarenhet av patientuppföljning via mobiltelefoni.